به گفته عضو کمیته تخصصی روانشناسی بالینی کودک و نوجوان سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، بهتر است خانواده‌های ایرانی تا قبل از ۱۵ سالگی اجازه نصب اینستاگرام و داشتن صفحه اینستاگرام مستقل را به نوجوانان ندهند و از ۱۳ تا ۱۵ سالگی نیز نوجوانان با نظارت والدین از صفحه اینستاگرام والدین استفاده کنند نه اینکه صفحه‌ای مستقل داشته باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
حضور نوجوانان در اعتراضات گسترده مردم فرانسه، موضوعی است که در روزهای اخیر توجه اکثر رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را به خود معطوف ساخته است.
گل یا ماری‌جوآنا با زندگی نوجوانان چه می‌کند؟ از آسیب‌ها تا نشانه‌های مصرف را در این ویدیو ببینید.
مراسم بدرقه تیم فوتبال نوجوانان ایران به مسابقات قهرمانی آسیا با صحبت های سرمربی این تیم و رئیس کمیته جوانان انجام شد.
دکتر امیر حسین جلالی ندوشن، روانپزشک و استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران معمولا خودزنی بصورت تعمدی اتفاق می افته که در جوان ها اگر همراه با اختلالات دیگر رفتاری دیده شود باید جدی گرفته شود، می افزاید: اما خود زنی در نوجوان ها هم تحت تاثیر همسالان و از آن مهم تر فشارهای ناشی از دوران بلوغ دیده می شود که معمولا گذراست و اختلال جدی روان تلقی نمی شود . ولیکن حتما باید با نوجوان در ارتباط با این رفتار و رفع ریشه های آن صحبت شود. منبع: خبرآنلاین
نوجوان‌ها همیشه کارهای عجیب‌و‌غریب می‌کنند؛ خودشان را از بلندی در آب‌های کم‌عمق می‌اندازند، رانندگی پرخطر می‌کنند و وارد دعواها و روابط عاطفی نامتعارف می‌شوند. بعضی از بزرگ‌ترها این حرکات را ناشی از نیروی جوانی می‌دانند و بعضی دیگر خامی و بی‌تجربگی‌ نوجوانان را دلیل رفتارهای نسنجیده‌شان عنوان می‌کنند. اما تحقیقات عصب‌شناختی جدید، با ارجاع به مراحل تکاملی بشر، پرده از حقایقی برداشته‌اند که شاید پای فیزیولوژی مغز نوجوانان را به میان بیاورد.
همانطور که کودکان در سنین پیش از نوجوانی و نوجوانی رشد می‌کنند، برای والدین چالش برانگیزتر می‌شود که بدانند چه فکر و چه احساسی دارند. چه زمانی فراز و نشیب‌های معمولی نوجوانی به چیزی برای نگرانی تبدیل می‌شود؟
نتایج تازه‌ترین مطالعات دانشمندان برزیلی نشان می‌دهد نوجوانانی که بیش از سه ساعت در روز از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند، بیشتر از کمر درد رنج می‌برند.
شواهد اکنون نشان می‌دهند که گوشی‌های تلفن همراه هوشمند عامل اصلی همه گیری بیماری روانی در میان زنان جوان هستند.
کمبود ویتامین دی به همراه علائم کمبود ویتامین دی است و عوارض کمبود این ویتامین به این معنی است که استخوان‌های بدن شما محافظت و حمایت کافی برای رشد و تراکم بیشتر را دریافت نمی‌کنند،۲۰ درصد از افراد بزرگ‌سال و حدود ۱۵ درصد از نوجوانان دچار کمبود ویتامین دی هستند.
هرچند عده‌ای مسمومیت‌ها را به نیروهای خارج از کشور و از جمله منافقین منتسب می‌کنند اما با توجه به گستردگی جغرافیایی و نبود تشکیلات منسجم و باقی نگذاشتن ردپا در این ماجرا، به نظر می‌رسد این ادعا نمی‌تواند چندان جدی باشد.
فارس نوشت: کارشناسان و متخصصان تاکنون دو فرضیه را در این خصوص پررنگ‌تر می‌‌دانند یکی احتمال شیطنت نوجوانانه در داخل مدارس و دیگری ترس جمعی که متخصصانی مانند جهانپور سخنگوی اسبق وزارت بهداشت بر آن تاکید دارند.
اگر چه اینروزها همه نگاه ها به تیم صمد مرفاوی در شهر فرغانه است تا صعود به جام جهانی را جشن بگیرد، اما تیم حسین عبدی هم خود را مهیای صعود به جام جهانی نوجوانان می کند.
اعتیاد در نوجوانان و جوانان یکی از خطرناک‌ترین مشکلات اجتماعی است که می‌تواند برای جامعه تهدید کننده باشد. باید به دنبال راهکار‌هایی برای کاهش مصرف اعتیاد باشیم.
تصمیم گیری در مورد اینکه چه تعداد شمشیرباز به قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا اعزام شوند به کمیته فنی واگذار شد اما فقط اعزام شانس‌های مدال در دستور کار قرار دارد.
محققانی که در زمینه کافئین تحقیق می‌کنند، می‌گویند که مصرف یک فنجان قهوه در روز به نوجوانان بالای ۱۲ سال آسیبی نمی‌رساند، اما این موضوع در صورتی صادق است که آن‌ها مصرف سایر منابع کافئین پرهیز کنند.
محمد وکیلی، سرمربی تیم ملی نوجوانان والیبال ایران از ماندن داورزنی در فدراسیون حمایت کرد.
معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس گفت: بامداد چهارم آذرماه یک دستگاه خودرو سواری سمند با سه سرنشین در بلوار شیراز واژگون شده است که در این حادثه، راننده و خواهرش مصدوم شدند و دیگر سرنشین خودرو که دختری ۱۶ ساله بنام مائده (ماهک) هاشمی اهل شهرستان کنگان از توابع استان بوشهر بوده به دلیل شدت جراحات وارده فوت کرده است.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان گفت که حمید سوریان هر چیزی که در مورد استعفایش بوده گفته و او مشکلی برای ادامه همکاری با فدراسیون کشتی ندارد.
در این جلسه دادگاه، به دستور قاضی صلواتی فیلم‌هایی منتشر شد که مضمون آن فعالیت‌های مجرمانه و غیراخلاقی متهم در خارج از کشور بود که از اقداماتش فیلم تهیه و در صفحه مجازی اینستاگرام خود به اشتراک گذاشته بود. همچنین تصاویری از چالش‌های غیر اخلاقی متهم در اینستاگرام، کلیپ‌های خودنمایی وی با استفاده از الفاظ رکیک و تشویق جوانان و نوجوانان به ثبت نام در سایت‌های قمار به نمایش در آورد.
اینها کودکان و نوجوانانی کم سن و سال بیش نیستند. این چه ادبیاتی است برادر!
دولابی نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مشخص است که مطالبه این نوجوانان چیست. مطالبه این نفرات حیوانی است. مطالبه برهنگی زن و شهوت‌رانی در جامعه که مطالبه انسانی نیست. باید بررسی کنیم که چه شده است که این نفرات به این مطالبه دست پیدا می‌کنند. مسئولان کشور باید به موازین حجاب و عفاف و ازدواج اهمیت بدهند.
رئیس جمهور وقت سال ۹۴ در بیستمین همایش فرماندهان، روسا و مدیران ناجا تاکید کرد: دکتر روحانی با اشاره به دستور حضرت علی(ع) به یکی از فرماندهان خود در خصوص نوع برخورد با زنان گفت: زنان با مردان متفاوت هستند و نوجوانان و جوانان هنوز تجربه کامل زندگی را کسب نکرده‌اند و برخورد با آنها باید متفاوت باشد، اگر چه قانون برای همه مساوی است.
حمیدرضا رجبی دستیار جواد نکونام در تیم فولاد خوزستان یکی از تماشاگران ویژه دربی نوجوانان استقلال و پرسپولیس بود.
در نظرسنجی از نوجوانان آمریکایی پرسیده شد که از کدام شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند؛ یوتیوب با ۹۵ درصد در صدر برنامه بازدید این نوجوانان بود و بعد از آن، تیک‌تاک با ۶۷ درصد، اینستاگرام با ۶۲ درصد و اسنپ چت با ۵۹ درصد در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند، اما سهم نوجوانانی که از فیس‌بوک استفاده می‌کنند از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ به شدت سقوط و از ۷۱ درصد به ۳۲ درصد کاهش یافته البته استفاده از توییتر نیز کاهش داشته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ